Bestillingsvilkår

Påmelding

På bakgrunn av din forespørsel via nettside eller e-post sjekker vi ledig kapasitet og sender deg skriftlig bekreftelse på e-post. Etter at du har mottatt og godkjent bekreftelsen får du tilsendt faktura på depositum som har kort forfall.

Påmeldingen er bindende når depositumet er betalt.

Avbestilling må skje skriftlig på e-post. Å unnlate å betale depositum blir ikke regnet som avbestilling.

Vi tar forbehold om endringer i programmet og endringer som kan forekomme etter at programmet er publisert.

Depositum

Depositum kr 3000,- pr person. Faktura på restbeløpet forfaller 45 dager før turstart.

Når påmeldingen skjer mindre enn 45 dager før avreise blir hele beløpet fakturert samtidig. Denne fakturaen vil ha forfall omgående.

Pris – endringer og reguleringer

Vi forbeholder oss retten til å endre prisen dersom uventede reguleringer oppstår. Du får skriftlig beskjed om eventuelle endringer innen og seinest 30 dager før turstart.

Reiseforsikring

Det er nødvendig og obligatorisk å ha gyldig reiseforsikring med avbestillingsforsikring. Betingelsene varierer for de ulike forsikringsselskapene – sjekk betingelsene du har med ditt forsikringsselskap.

Avbestilling

Avbestilling mer enn 60 dager før turstart i henhold til avtale

  • Du blir belastet med depositumet på kr 3000,- pr person

Avbestilling fra 59 dager – 31 dager før turstart i henhold til avtale

  • 50% av reisens pris blir refundert

Avbestilling 30 dager før turstart i henhold til avtale eller uteblivelse.

  • Ingen refusjon

Avbestilling grunnet sykdom

Sørg for at du har reiseforsikring inkludert avbestillingsforsikring dersom det skulle oppstå sykdom som gjør det umulig å gjennomføre turen. Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt og forsikre deg om at du har avbestillingsforsikring.

Bagasjetransport

Bagasjen blir transportert og du kan kun sende klær og utstyr som ikke trengs på dagens tur. Vi transporterer 1 kolli pr. person. 
Verdisaker (kontanter, smykker, kamera, pass, kredittkort etc.) bør du ha med deg til en hver tid. Bagasjen blir sendt på eget ansvar. Ved skade eller tap gjelder din reiseforsikring.

Klage og klagefrist

Klager eller mangler må straks meldes fra om. Gjelder mangelen overnatting, mat el annet må den straks formidles til den det gjelder eller vårt kontor. I motsatt fall taper du retten til å påberope kompensasjon. Jfr. Pakkereiseloven.

Klage må være oss i hende seinest 1 måned etter turen var over.

Sjukdom/allergiar

Har du allergier, sykdommer eller annet som er viktig for gjennomføring av turen må du opplyse om dette ved påmelding.